تبلیغات
وبلاگ تخصصی گرافیک و انیمیشن وبلاگ تخصصی گرافیک و انیمیشن - هنر بسته بندی و تصاویر زیبایی از گرافیک تجاری جهان !
 

هنر بسته بندی و تصاویر زیبایی از گرافیک تجاری جهان !

نویسنده: انسان موضوع: گرافیک،  بسته بندی، 

 

نمیدونم آیا تا بحال شده که محصولی خصوصا در زمینه مایحتاج روزانه خریداری کنید و نوع بسته بندی ان شما رو به حیرت بیاندازه ؟ تا بحال چقدر به این موضوع فکر کردید که یک طراحی زیبا برای محصول خود سفارش بدید و چگونه به بازاریابی اون برنامه ریزی کردید ؟ شکی نیست که در دهه اخیر گرافیست های ایرانی به تقلید از گرافیست های برتر چهان در حوزه گرافیک تجاری ایده های زیبایی رو به این گرایش گرافیک تزریق نمودند که به نظر من یقینا ریشه در گسترش رسانه های ارتباطی خصوصا اینترنت و ماهواره داشته . البته این نکته رو میتونید در برنامه های تبلیغاتی و انیمیشنی صدا وسیما هم به وفور مشاهده کنید . طراحی گرافیکی بسته های محصولات بی شک یکی از مهم ترین و مشکل ترین گرایش های گرافیک به شمار میاد دلیلش هم کاملا مشخصه .نوع کار خروجی شما (که مطمئنا یک کار گروهی است !) در معرض دید و قضاوت هزاران مصرف کننده و یا کارشناس شرکت تولید کننده قرار خواهد گرفت و ظرافت طرح شما و منحصر بفرد بودن آن بسته به نوع موضوع تبلیغ تنها چیزیه که چشم آنها رو نوازش خواهد داد .

امروزه به هر کالایی که نگاه میکنید نمای خاصی از نمایش در اون رده رو مشاهده میکنید . از انجایی که بیشتر مردم در انتخاب نوع کالای خود به دلیل رقابت سخت شرکت های تولید کننده در نوعی سردرگمی نسبی بسر میبرند و توان ارزیابی محصولات در زمینه هایی مانند لوازم شوینده , آرایشی , غذایی و…. به دلیل هم سطح بودن شرکت های تولید کننده اصلی و یا خود ماهیت محصول , را دارا نیستند , اینجاست که یک ایده نو برای نمایش محصول شرکت خاصی گوی سبقت رو از دیگران برده و در باره زمانی مشخص , منجر به سود هنگفت از فروش محصول مورد نظر برای آن شرکت خواهد شد .
غیر از مواردی که بیان کردم موئلفه هایی چون مقاوم بودن بسته بندی بسته به نوع کالای هدف نیز بر ارجحیت یک بسته بندی تجاری کمکشایانی خواهد کرد . به همین علت در کنار مختصصین گررافیک حتما باید از افراد آگاه به این امور هم استفاده کافی صورت بپذیره . هر تولیدی بسته به ماهیت خود رنگ خاص خود را می طلبه و طراح می بایست با دانش و اطلاع كافی دست به انتخاب رنگ بزند.طراحی بسته بندی یكی از مهمترین زیرشاخه های هنر تبلیغات است و نقش ارزنده ای را در جریان اقتصادی جوامع بازی می كنه. باید تاکید کنم که صادرات كالاها بیش از آنكه به كیفیت محصول وابسته باشد در گرو طراحی خوب بسته بندی و مورد پسند خریدار است. طراحی لوگوی مناسب و متناسب با موضوع تولیدات , بر اساس معیار های بین المللی و عاری از هرگونه کپی برداری , نهایت استفاده از واژه “نوآوری” , استفاده از فونت های خاص بگونه ای که ماهیت زمانی و ملیتی محصول را مشخص کند , آشنایی به تاریخچه محصول و از همه مهمتر هنر تبلیغات با آن معیار های علمی اش (دانش تبلیغات) از مهمترین مولفه ای اند که بنظرم باید به آنها توجه ویژه شود . و نهایتا تولید این تبلیغ باید بهترین پیام در موضوع کالا را به ذهن مخاطب القا کنه . در واقع قراره این پیام به شكلی در ذهن مصرف کننده بشینه که ملكه ذهن اش بشه و برای صاحب كالا بابت هزینه؛ هر ریالی كه می‌پردازه بازده مناسبی داشته باشد.

شک نکنید در دنیا آژانس‌های تبلیغاتی موفق را یك تیم تشكیل می‌دهد كه متشكل از كارگردان هنری است كه به گرافیست می‌گوید چه كاری باید انجام دهد و ایده كلی را نیز او می‌دهد و همچنین به كار گرافیست برای آنكه از محدوده خواسته شده خارج نشود؛ نظارت می‌كند.

در هر صورت یک کار گروهی و ترکیبی از هنر گرافیک و هنر بسته بندی بهمراه معیار هایی که بیان کردم مطمئنا نتیجه ای جز ارتقای محصول , طراح و کارفرما رو نخواهد داشت . حال انتخاب با شماست !

صحبت در این زمینه رو در همینجا تمام میکنم و از شما میخوام تا چند طرح برتر ماه اوریل سال 2008 رو در زمینه گرافیک تجاری و هنر بسته بندی کالا در سطح جهان مشاهده کنید . یقینا لذت خواهید برد :

read moreبرای مشاهده ادامه مطلب کلیک نمایید

 

() نظرات